خلاقیت در قیمت گذاری خدمات معماری
در یک دفتر معماری چه چیزی میفروشیم؟ یک تکه کاغذ؟ مجموعه از خدمات معماری ؟
یک فرایند قانونی که نیاز به مجوز ساختمانی دارد؟ نه!
چیزی که ما به فروش می رسانیم یک محیط و شرایط مطلوب در آینده است.
چه با کارفرماهای مسکونی کار کنید ، چه تجاری و چه موسسات ، آنها ایده ای از یک فضای بهتر برای آینده در ذهن خود دارند.
همه ما پس از طراحی با شرایطی مواجه شده ایم که کارفرما طرح را دریافت می کنید و ارزش کار ما را متوجه می شود!
اما چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که قبل از فرایند طراحی کارفرما ارزش کار ما را درک کند.
این مطلب خلاصه ای از کتاب Pricing Creativity: A Guide to Profit Beyond The Billable Hour اثری از Blair Enns می باشد.
آیا در حرفه معماری تفاوت خلاقیت و سود در بین افراد مختلف می بینید؟
بیشتر افرادی که در رشته های مختلف حوزه هنر فعالیت می کنند ، در ابتدا این کار را برای تفنن انجام می دهند.
بعضی از اوقات فکر میکنیم که بالاخره یک روز به پول میرسیم!
اما یک روز از نگاه کردن تنها به وجهه هنری حرفه خود خسته می شوید و آماده پول درآوردن می شوید!
به عنوان یک طراح خلاق که عاشق طراحی است و پول هم دوست دارد چه میکنید؟
اگر بیزینس خود را خودتان ایجاد کنید ، وجه بیزینسی برای شما مهم تر از هنر خواهد بود.
بنابراین به جای اینکه صرفا بر روی هنر تمرکز کنید به دنبال آموزش های بیزینسی حرفه معماری باشید!
چون بدون دانستن در این زمینه موفق نخواهید شد.
دانستن درباره ارزش آفرینی برای کارفرما ، انتخاب و ایجاد کارفرمای خود و مشارکت خود بسیار مهم است.
و بهترین مشارکت باعث می شود که بتوانید طرح های هنری خود را روی میز قرار دهید
و ارزش آن را به کارفرما نشان دهید.
تبعیض در قیمت گذاری چیست؟
افراد مختلف تمایل دارند تا هزینه مختلفی را بابت یک چیز یکسان پرداخت کنند
و شغل شما به آنها این اجازه را می دهد.
دلیل اینکه افراد مختلف حاضر هستند هزینه متفاوتی برای یک خدمات واحد کنند ،
این است که ارزش ها برای افراد مختلف متفاوت است.
ممکن است ارزش چیزی از نظر شما زیاد نباشد اما از نظر کارفرما نصف باشد!
در این شرایط چه می کنید؟
آپشن هایی را پیشنهاد کنید. اگر کارفرما از شما یک پیشنهاد می خواهد چیزی که به او ارائه می دهید باید آپشن هایی داشته باشد.
دادن فقط یک پیشنهاد فقط یک گزینه در اختیار کارفرما قرار می دهد! یا باید این گزینه را بپذیری یا آن را رد کنی!
در هر حال کارفرمای شما ، خدمات معماری شما را با دیگران مقایسه خواهد کرد ،
بنابراین گزینه های بیشتری برای مقایسه در اختیار او قرار دهید.
با هر پیشنهاد به کارفرما نشان دهید که چیزی که دریافت می کند ارزشهای مختلفی به همراه دارد.
او می تواند گزینه های مقرون به صرفه تر را انتخاب کند ،
اما بهترین خدمات را با انتخاب گزینه ای با بیشتری قیمت به دست می آورد.
قیمت گذاری بر مبنای ارزش خدمات معماری
در شرایطی که با کارفرما به صورت رو در رو مذاکره می کنید، درباره ارزش خدمات معماری خود بحث کنید.
اینکه کارفرما از پروژه چه می خواهد؟ شرایطی که در آینده می خواهد با آن مواجه شود چیست؟
وقتی درباره شاخصه هایی که در ذهن کارفرماست و منجر به ارزش بیشتر می شود بحث کردید…
سپس درباره ارزش خدمات معماری خود صحبت کنید.
اول شرایط ایده آل را برای کارفرما توضیح دهید. سپس شروع به ارائه راهنماهایی برای قیمت کنید.
از قیمت های بالاتر شروع کنید. بهترین خدمات معماری خود و بهترین شرایط آینده را به کارفرما پیشنهاد کنید. و سپس سایر گزینه ها را پیشنهاد دهید.
ارزش گذاری بر مبنای احساس چه تاثیری در این فرایند دارد؟
بیشتر کار معماران احساسی هست. صحبت کردن درباره شرایط آینده کارفرما و نیازهای او ضروری است.
بیشترین تاکید شما باید بر برآورده کردن آرزوهای درونی و تمایلات کارفرما باشد. بهترین شرایط ، زمانی است که کارفرمای شما تغییر را احساس کند.
بهترین تکنیک بازاریابی شما چیست؟
در مذاکره بعدی با گارفرما می توانید چند فیلم ویدیویی از فضاهای ساخته شده به کارفرما نشان دهید
و از او بخواهید درباره چیزی که از فضا می خواهد صحبت کند.
در حین این فرایند صحبت های او را یادداشت کنید.
بهترین کاری که معماران صاحب دفترهای معماری کوچک می توانند انجام دهند تا در آینده بیزینس معماری بهتری داشته باشند چیست؟
متمرکز شوید. در یک زمینه خاص حرفه ای شوید. تخصص از فرایند الگوسازی حاصل می شود.
در بین مشکلات دنبال الگوها باشید و بر مبنای این الگو ها به دنبال پاسخ مناسب بگردید.
تمرکز خود را بر یک حوزه خاص متمرکز کنید و در آن زمینه حرفه ای عمل کنید.
می توانید این مطلب را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی از طریق دکمه های اشتراک زیر به اشتراک بگذارید.
[teleShare]
ممنون از وب سایت بسیار خوبتون دوست گرامی
به بقیه هم پیشنهاد میکنم این سایت رو دنبال کنن
نکات خیلی خوبی رو عنوان کردید
مقاله خوبی بود بسیار کاربردی و مفید
با سلام و درود ممنون از محتوای مفیدی که درون وب سایت قرار میدین موفق باشین
عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما
ممنون از مطالب بسیار خوبتون
مطالبتون واقعا برای بنده گیرا و جذاب بود
مرسی خیلی عالی بود