به عنوان یک معمار ، بدون طراحی به افزایش درآمد معماری بپردازید
افزایش درآمد معماری یکی از مسائل مهم برای معماران است . درآمد بسیاری از معماران از راه ارائه خدمات طراحی به کارفرما تامین می شود.
این نوع درآمد ثابت نیست و نسبت به پروژه های مختلف متفاوت و دارای نوساناتی می باشد.
اما آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که می توانید سیستم نوینی را ایجاد کنید. شما می توانید علاوه بر ارائه خدمات، مجموعه ای از محصولات را به فروش برسانید.
در این مطلب فرا می گیرید که چگونه بیزینس معماری ایجاد کنید که صرفا بر مبنای فعالیت طراحی شما نباشد.
بلکه بر مبنای ارائه همزمان محصولات و خدمات و … بوده و ایجاد درآمد غیر فعال کند.
روش معرفی شده در بسیاری از حرفه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد اما در حرفه معماری فراموش شده است.
چگونه یک معمار می تواند درآمد خود را چندین برابر کند؟
چگونه هدف گذاری و برنامه ریزی روزانه می تواند موفقیت شما در معماری را چندین برابر کند؟
مدل بیزینسی رایج برای بیشتر معماران بر مبنای ارائه خدمات است.
کارفرمایی به شما مراجعه می کند و شما بر مبنای نیازهای وی به طراحی می پردازید.
و بعد از این مرحله باید به دنبال کارفرمای جدید برای پروژه های بعدی باشید.
چرا نباید فرایند کاری ما دارای محصولاتی باشد؟
شما می توانید علاوه بر ارائه خدمات به ارائه محصولاتی در زمینه شغلی خود بپردازید.
محصولات می تواند هر چیزی از محصولات ویدیویی ، کتاب ، فرایند کاری شما و … باشد. این محصولات یک درآمد ثابت برای شما ایجاد می کند. که به حساب شما واریز می شود.
کسب درآمد مناسب از راه ارائه خدمات، همواره قابل انجام نیست.
ممکن است کارفرمای مناسب خود را همواره در اختیار نداشته باشید. برای این منظور باید بتوانید کارفرمای مناسب را تشخیص دهید!
اما با ایجاد سیستمی برای ارائه محصولات خود ، آزادی عمل بیشتری در انتخاب پروژه ها خواهید داشت.
برای انجام چنین برنامه ای باید هدف های استراتژیک داشته باشید.
هدف گذاری و برنامه ریزی
خوشبختانه معماران به خودی خود برنامه ریز های خوبی هستند. برای انجام چنین برنامه ای شما باید دارای هدف های طولانی مدت و هدف های مقطعی باشید.
حتی برنامه روزانه شما باید از پیش تعیین شده باشد. زمان های فعالیت بیشتر و تمرکز بیشتر خود در طول روز را پیدا کنید.
برای این منظور می توانید روز خود را به دو بخش صبح و عصر تقسیم کنید. تولید یا طراحی پروژه ها و محصولات را در زمان های فعال تر و با تمرکز بیشتر انجام دهید.
سایر زمان های خود را به مدیریت فعالیت ها و خدمات خود بسپارید.
سنجش محصول و بازخورد مخاطبین بسیار مهم است.
برای مثال بررسی اینکه کارفرما تا چه حد هزینه ای را می تواند بابت محصول یا خدمات شما پرداخت کند.
یا چه خدمات و محصولات اضافه مرتبطی در ارتباط با محصول فوق می توانید تولید کنید؟
نقش برند سازی در توسعه محصولات و خدمات معماری
شما باید دارای یک استراتژی و یک برند باشید! به عنوان مثال برندی ویژه ساختمان مسکونی! داشتن یک برند منحصر به فرد ، به خودی خود منجر به افزایش درآمد معماری می شود.
پس از آن به عنوان محصول می توانید راهکارهایی را برای بهبود مصرف انرژی ساختمان ارائه کنید. مشاوره های برنامه ریزی ساختمان و … مشاوره های دکوراسیون داخلی و …
خوشبختانه امروزه ابزارها و تکنولوژی ها بسیار در دسترس است.
شما به راحتی می توانید یک کتاب بنویسید یا ویدیو بسازید. و آن ها را به فروش برسانید. بنابراین بسیاری از محدودیت های انتشار محصولات کمتر شده است.
امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد. در صورت علاقه مندی می توانید از محصولات مرتبط در زمینه نحوه برند سازی ، افزایش درآمد معماری ، بازاریابی برای معماران و یافتن کارفرماهای مناسب و … بازدید کنید.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
[teleShare]
دیدگاهتان را بنویسید