×

ترفندهای پرزانته حرفه ای برای معماران

پرزانته معماری, شهرسازی, معماری 02 اردیبهشت 1396

ترفند های پرزانته حرفه ای برای معماران

پرزانته چیست

در این مطلب بیشتر به ترفند های پرزانته کلامی ارائه یک اثر پرداخته شده است.

 

ترفند های پرزانته معماری

 

 

پرزانته به معنی نحوه ارائه اثر می باشد. این ارائه می تواند شامل شیوه های کلامی و تکنیک های طراحی که به کار خواهید برد باشد. در این مطلب بیشتر به ترفند های پرزانته کلامی ارائه یک اثر پرداخته شده است.

تمام کاری که در دانشگاه معماری انجام می دهید وابسته به نحوه پرزانته است.

ده دقیقه پایانی و نحوه نمایش اثر شما تاثیر زیادی در پذیرش یا رد شدن اثر شما دارد .

این مسئله در زندگی حرفه ای شما نیز به عنوان یک ابزار اساسی ارتباط با همکاران ، کارفرما ها ، و داوران مهم است.

یک پرزانته خوب می تواند باعث تصویب اثر شما شود. و اگر به شکل صحیحی برنامه ریزی نشده باشد، باعث رد شدن اثر شود.

به عنوان مثال ارائه اثر شما برای کارفرما با پرزانته برای گروهی از معماران تفاوت دارد.

از آنجایی که در حرفه معماری ممکن است مجبور شوید در ماه چندین بار طرح های خود را پرزانته کنید.

باید سعی کنید بهترین روش را انتخاب کنید.

برای اینکه پیام خود را منتقل کنید باید توجه کنید مخاطب شما چه کسی است؟ و به نحوی ارائه کنید که او متوجه شود.

مفاهیم زیادی وجود دارد که معماران به آسانی متوجه می شوند ولی یک کارفرمای ساده یا مخاطب عام ممکن است در ابتدا متوجه نشود.

بنابراین اگر از لغات به شکل مناسبی استفاده نکنید ، توجه خود را از دست خواهید داد.

 

ترفند های پرزانته

یک پرزانته باید ساده باشد. باید تمامی زواید را از آن حذف کنیم.

به یکی از آثار میس ون دروهه توجه کنید.

همه چیز به دلیلی در جای خاص خود قرار گرفته است و هیچ چیز قابل حذف شدن نیست.

بنابراین در یک پرزانته خود فقط نکات ضروری باید ذکر شود.

تصمیم بگیرید که سه چیز مهمی که مخاطب باید ازین پرزانته به خاطر بیاورد چیست!

خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید . ممکن است داستان های زیادی در ذهن شما باشد که بتوانید برای مخاطب تعریف کنید.

اما فقط مسائل مرتبط را انتخاب کنید.

مانند یک ساختمان ، از فونداسیون شروع کنید و طبق ساختار جلو بروید و در مرحله بعد به پوسته و روابط داخلی بپردازید.

 

مدیریت زمان و استرس در زمان ارائه اثر

وقتی پرزانته شما طولانی می شود از یک فهرست استفاده کنید.

در ادامه به مخاطبین یادآوری کنید که در کدام قسمت از بحث شما قرار دارند.

بنابراین می توانید بر بحث خود متمرکز بمانید.

همیشه در خاطر داشته باشید در صورت کمبود زمان باید کدام قسمت از پرزانته خود را حذف کنید.

و از چه مطالبی می توانید چشم پوشی کنید.

به این استراتژی آسانسور گفته می شود.

به این معنی که شما باید قادر باشید ایده یا محصول خود را در فاصله ای که یک آسانسور به زمین می رسد به فروش برسانید!

داستان ها می توانند باعث برقراری ارتباط شما و مخاطب شوند.

اگر قبل از ارائه خود استرس دارید، باید بدانید که مخاطب شما متوجه این استرس می شود و به جای تمرکز بر اثر شما بر روی رفتار خود شما متمرکز خواهد شد.

خود را برای اتفاقات غیر منتظره آماده کنید.

امیدوارم این نکته ها در ارائه بعدی به شما کمک کند.

مثل همیشه نظرات شما برای ما ارزشمند خواهد بود.

 

[teleShare]

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *